Ponadnarodowa mobilność uczniów

W dniach 3-9 października uczniowie naszej szkoły: Sara Buczna, Agata Drozdowska, Gabriela Dubielecka, Patryk Kłos, Zuzanna Nowińska, Oliwia Pokropek, Maria Rusin, Zofia Seliga, Milena Srebrnik, Anna Ziółkowska wraz z nauczycielkami Małgorzatą Drązikowską i Anną Traut-Seligą wzięli udział w wyjeździe studyjnym w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój w IV Osi Priorytetowej: Innowacje społeczne i współpraca ponad­narodowa, Działanie 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej. Numer przedsięwzięcia: 2020-1-PMU-3020, tytuł przedsięwzięcia: „Zdrowie dla Ziemi” – ‘Health for Earth’ ??????
Tytuł projektu, Health for Earth, miał zwrócić uwagę uczniów na silne powiązania pomiędzy dietą i wyborami konsumenckimi ludzi, a ich zdrowiem i dobrostanem. Projekt miał również promować postawę zero waste oraz pogłębić świadomość uczniów odnośnie wpływu naszych codziennych wyborów na stan naszej planety.
Uczestnicy projektu przebyli szereg szkoleń i warsztatów, m.in. warsztat z zakresu świadomego odbioru reklam i ich tworzenia, warsztaty językowe, warsztaty przyrodnicze, geograficzne, a także zajęcia integracyjne. Wszystko po to, by zgłębić temat i jak najlepiej przygotować się do wyjazdu studyjnego.
Celem wyjazdu była przepiękna miejscowość o antycznych korzeniach – Terracina, położona nad Morzem Tyrreńskim, pomiędzy Rzymem a Neapolem. Naszymi gospodarzami byli uczniowie i nauczyciele tamtejszej cenionej Szkoły: IPS Filosi. Przygotowuje ona pod kątem zawodowym osoby pragnące szukać zatrudnienia w potężnym przemyśle turystycznym Włoch.
Wyjazd studyjny przekroczył wszelkie oczekiwania uczestników. W ramach zajęć uczniowie Tańskiego gotowali i piekli smakołyki tradycyjnej kuchni środkowych Włoch, zwiedzali starożytne ruiny Terraciny i Rzymu, poznawali bioróżnorodność roślin i zwierząt strefy klimatu śródziemnomorskiego, degustowali regionalne potrawy w lokalnych restauracjach, zwiedzili dwa piękne parki Terraciny, poznając jednocześnie historię Włoch i regionu Terraciny.
Nade wszystko jednak poznawali swoich włoskich rówieśników, ich styl bycia i ich szkolne życie.
Uczniowie Tańskiego ćwiczyli nie tylko przyrządzanie potraw, ale także musieli stawić czoła wielu sytuacjom niecodziennym związanym z podróżowaniem. Można powiedzieć, że nasi Uczniowie ćwicząc samodzielność i mobilność poszerzali swoje kompetencje i doświadczenia. Wrócili do domów bogatsi w nową wiedzę i umiejętności, pełni wspomnień, gotowi pielęgnować nowo zawarte przyjaźnie. I taki był główny cel projektu. ??