Szkolny ogród botaniczny – ekolingwistyczny projekt 3a

W nauce języków obcych stawiamy na innowacyjność, między innymi poprzez projekty językowe. W piątek, w ramach projektu ekolingwistycznego, realizowanego z Joshem Skjold’em – wykładowcą akademickim Uniwersytetu Warszawskiego oraz nauczycielem w American School of Warsaw, uczniowie klasy 3a stworzyli szkolny ogród botaniczny. Niezwykle inspirujące było obserwować, jak uczniowie z pasją angażowali się w projekt, wykorzystując język angielski poprzez opisywanie, metaforę, porównywanie oraz analizowanie i interpretowanie natury. Dzięki temu, uczniowie nie tylko zdobyli wiedzę językową, ale również zwiększyli swoją wrażliwość na ekologiczne kwestie i znaczenie ochrony środowiska. Nasz ekolingwistyczny projekt stanowi przykład udanej integracji nauki języka angielskiego z naukami przyrodniczymi, co otwiera nowe możliwości dla innowacyjnych metod nauczania. Wnioski z tego projektu mogą przyczynić się do dalszych badań nad wpływem środowiska na język oraz do rozwijania świadomości ekologicznej. Nie udałoby się to bez zaangażowania całej szkolnej społeczności . Dziękujemy klasom i nauczycielom za zakup sadzonek i przyniesienie narzędzi. Naszą innowacją chcemy się podzielić z naszymi przyjaciółmi z IPS Alessandro Filosi z Terracina, w ramach projektu „Szkolna Agencja Informacji Dziennikarskiej” My z entuzjazmem ruszyliśmy ścieżkami duchów Terraciny. Dołączcie do ekolingwistycznego wyzwania. Niech nasze działania wejdą na poziom międzynarodowy. Zachęcamy do dalszego śledzenia naszych ekolingwistycznych poczynań. Dziękujemy Joshowi Sklold’wi za wspaniałe doświadczenia i już nie możemy doczekać się następnych spotkań.

Innovative approach is the way we would like to teach our students, which is why linguistic projects are essential in our school. Last Friday, students from 3a class took part in an ecolinguistic project carried out with Josh Skjold, an academic lecturer at the University of Warsaw and a teacher at the American School of Warsaw. The students created a school botanical garden. It was incredibly inspiring to observe how passionately the students engaged in the project, using the English language to describe, compare, analyze, and interpret the nature through the use of metaphor, sensory adjectives, and simile. As a result, the students not only acquired the language but also increased their sensitivity to ecological issues. Our ecolinguistic project serves as an example of the successful integration of English language learning with natural sciences, opening up new possibilities for innovative teaching methods. Those ctivities would not have been possible without the involvement of the entire school community. We would like to thank the classes and teachers for purchasing the seedlings and bringing the tools. We want to share our innovation with our friends from IPS Alessandro Filosi in Terracina as part of the “School Journalism Information Agency” project. We enthusiastically engaged in a Terracina’s Ghosts innovation. Join the ecolinguistic challenge. Let our actions reach the international level. We encourage you to continue following our ecolinguistic endeavors. Thank you, Josh Skjold, for this wonderful experience, and we are looking forward to our next meetings.

Previous Article
Next Article